2014-08-13

Te, tv och jag

I kväll har jag varit ensam med barnen, pappan och Storasyster var på konsert med The Fooo på Skansen (tillsammans med några tusen andra tonårstjejer och några föräldrar). Jag kommer ihåg när jag kunde vara lite nervös, eller vad man ska säga, orolig kanske, för att vara ensam med Lillsmurfen. Alltså på kvällarna, på dagtid var jag ju det hela tiden ett tag. Det var så intensivt och han var så...nyfiken på allt. Och aktiv. Senare tyckte jag att det var lite småjobbigt att vara ensam med båda barnen, för att det var dubbelt så intensivt. 
I kväll har det varit riktigt skönt. Lillsmurfen lekte en stund med en granne, sen gick vi in, han tittade lite på Ipaden, vi tog ett bad, åt och sen var det läggdags. Jag har precis gett mat till Lilla A, som sov hela tiden (alltså hennes "vanliga" mat som hon får i pumpen). Jag kunde dricka en kopp te och titta på nyheterna på tv. Riktigt behagligt. De växer upp. Jag vet att det kommer att vara många intensiva dagar för mig, för oss, men nu är jag inte lika nervös längre. Och som sagt, de blir ju båda äldre. 
Nu ska nog även jag sova. Förhoppningsvis hela natten, som omväxling. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar