2014-08-03

Dax att ställa klockan

Sex veckors semester är till ända och i höst väntar nya rutiner igen. Lilla A börjar förskolan och pappan börjar plugga. Klart att allt känns pirrigt och nytt och nervöst. Igen. Hur ska det gå för henne på förskolan? Kommer hon att få kompisar? Hur kommer inskolningen att gå? Allra innerst inne är jag inte orolig, men jag är ändå orolig. Men det ska faktiskt bli skönt med rutiner; jag gillar att jobba och jag gillar det förutsägbara. Också. Det ska bli skönt med någon form av vardag i vårt liv. Nu är det bara knappen och maten som ska ordnas, resten kommer att fixa sig av sig självt. Lilla A har börjat teckna själv, hon lär sig fort genom att härma, snart står hon själv. Hon och Lillsmurfen har börjat interagera, hon gillar människor.
Nu är det snart helt mörkt utanför mitt fönster. Lilla A är fortfarande vaken och rullar runt på golvet, men snart ska jag ändra på det.
God natt. Jag hoppas också på en god morgon. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar