2014-08-25

Ibland när jag tycker att det är lite jobbigt tänker jag på Irak

I kväll var jag ensam en stund med barnen igen, pappan var på föräldramöte i Storasysters skola. Lillsmurfen kollade på tv och Ipad, Lilla A var trött mest hela tiden, men jag ville inte att hon skulle somna för tidigt. Stackarn, jag höll henne vaken och vi tog ett bad (alla tre). Men. Trött var hon, så hon fick somna medan hon fick mat. Det gjorde att jag hade lite tid för Lillsmurfen också. Skönt. Det är mycket med inskolning nu och det är mycket för honom också, med nya rutiner. Han har varit lite ledsen ett tag på förskolan, vill vara med pappa hela tiden. Och det kanske inte är så konstigt, men jag tycker att det är jobbigt att han är ledsen. Samtidigt är han inte det, varken när han är där eller när jag kommer hem. Han mår bra, men det är ändå lite jobbigt.
i veckan ska Lilla A opereras igen. Det är mycket för oss alla med det.
Men när jag tycker att det är lite jobbigt, då tänker jag på Irak. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar