2014-08-01

"Kom ni och hämtade mig då?"

- Varför kommer maten ner i Lilla A:s mage?
- Hon har inte riktigt lärt sig att äta själv. Det kan ta lite längre tid för henne.
- När jag var liten, då kunde inte jag äta själv. Då matade du mig.
- Nej, det var inte vi som gjorde det.
- Vem var det då?
- Det var en tant som var på bebishuset där du bodde, i Ryssland.
- Var inte ni med då?
- Nej.
- Varför?
- Vi hade inte dig från början.
- Varför då?
- Det var bara så.
- Varför kom ni och hämtade mig?
- För att vi ville ha dig. De ringde och sa att nu finns det en bebis som väntar på er.
- Varför ringde de?
- För att vi var din mamma och pappa.
- Var var ni då?
- Vi var här.
- Kom ni och hämtade mig då?
- Ja.
- Kunde inte jag gå då?
- Jo, det kunde du precis.
- Vad hände när ni hämtade mig?
- Du kom till ett hotell och så var du med oss. Du kom med två andra killar som kom till sin mamma och pappa.
- Vad sa killarna?
- De sa inte så mycket, de var också små.
- Men nu är jag stor.
- Ja, nu är du större.
- När jag var liten hade jag Downs syndrom.
- Nej, det hade du inte.
- Jo, när jag var pytteliten hade jag det. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar