2012-11-30

Vila!

I dag jobbade jag sista dan för året, utan att lämna hemmet. Skönt. Tog det lite lugnt också. Var på förskolebesök med Lillsmurfen på morgonen och känner mig faktiskt inte särskilt orolig för honom. Han gillar andra barn, han anpassar sig fort, han behöver leka och han är trygg. Jag hoppas att jag säger så om några månader också.
På eftermiddagen var jag hos barnmorskan. Allt ser normalt ut, magen växer som den ska, hjärtat slår som det ska. Ändå finns en viss oro - det är ju inte över än.....
Men jag hoppas allt går bra. Jag hoppas att jag hinner vila ordentligt. För det är vad jag ska göra nu - vila. Lite konstigt är det att bara ha jobbat några månader i år, känns som att jag har hoppat in bara.
Men livet är större än jobbet, faktiskt mycket större.
God natt! 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar