2012-12-02

Mardröm: vi lämnade Lillsmurfen helt ensam

I natt hade jag en konstig dröm, som kanske säger mer om mina farhågor inför förlossningen än om något annat: vi lämnade Lillsmurfen helt ensam hemma. Det jag är orolig för är att lämna honom med mormor, som planerar att komma hit nästa vecka. Jag är säker på att det kommer att gå bra, men vi har inte haft barnvakt tidigare. Det har inte varit läge riktigt, vi har varit hemma lika länge var och på kvällarna har vi inte riktigt haft lust att göra något.
Men till slut insåg jag att det var en dröm. Och jag måste erkänna att jag är lite orolig inför själva förlossningen också; smärtan, tiden - hur lång tid kommer det att ta, hur kommer jag att bete mig? Och så vidare. Men det har ju fötts barn förut. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar