2012-11-10

En efterlängtad bok

Böcker av typen "Bebisens första år" vimlar det av. Där ska man fylla i var och när föräldrarna träffades, hur mycket mamman gick upp i vikt när hon var gravid, när första leendet och tanden kom och när bebisen satt, kröp, stod och gick första gången. Passar inte riktigt när man är en adopterande familj. Passar väl inte heller om man är ensamstående eller ett par av samma kön (var träffades mamma och pappa).
Därför håller jag på att göra en "första-året-bok" själv. Det fanns en för adoptivfamiljer men den tog slut på förlaget och trycktes inte om. Nu har det kommit en ny, som jag funderar på att köpa. Då kan jag också, ambitiös som jag är, göra en egen och köpa en första-året-bok till barnet i magen. Rättvist ska det vara.
Här är länken till den nya boken: http://www.idusforlag.se/fantastiska_jag
Efterlängtad av många. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar