2012-11-05

Insändare, förskolebesök och förkylning

Nu har jag precis skickat iväg en insändare till tre adoptionsorganisationer, om att kanske starta en ny namninsamling för högre adoptionsbidrag, eller göra något annat för att få upp frågan på dagordningen. Jag vet inte - kanske de redan har gjort mycket? Men jag tror att frågan går att uppmärksamma mer, över huvud taget tror jag att det går att uppmärksamma adoption mycket mer. Barnen finns, alldeles för många, väntande föräldrar finns. Vi får se vad som händer nu, men det känns som ett uppdrag för min del är avslutat; jag har inte mycket ork till någonting mer än jobb och familj nu. Nu får organisationerna svara och så får jag se vad nästa steg blir.
I dag var pappan och Lillsmurfen på den förskola han ska starta på om två månader, om allt går som planerat. Det känns lite konstigt att han är så stor, att lämna honom. Men jag vet att han behöver det, han behöver leka och träffa fler jämnåriga. Han är trygg med oss och behöver annan stimulans. Och vill han vara hemma kan han vara det eftersom jag kommer att vara hemma igen.
I dag gick jag hem efter lunch. Förkyld, igen som sagt. Inte kul. Får se hur jag gör i veckan. Jag ska bara jobba fyra veckor till - ofattbart och lite konstigt att bara komma in och vända på jobbet. Men livet är livet. 

2 kommentarer:

  1. Tack för det jobb du har lagt ner för att försöka höja adoptionsbidraget!
    /Märta

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack! Hoppas att det så småningom leder tlll nåt, verkar inte vara helt lätt.

      Radera