2012-01-02

Katten e dö och vi har fikat hos grannarna

Vilken dag. Lillsmurfen vaknade i natt, somnade så småningom om och vaknade halv 9 i morse på min arm. Pappan började jobba i dag och jag var ensam med Lillsmurfen för första gången (storasyster är hos sin moder just nu). Vi åt frukost och sen ringde Skatteverket, för att vi behövde komplettera med en kopia på uppehållstillståndet. Sagt och gjort. Bara att ta bilen och åka dit. Lillsmurfen sov en halvtimme i bilen.
När vi kom hem ringde jag veterinären som sa att jag kunde få en tid halv 3 i dag, och med tanke på det akuta läget, tog jag den. Lillsmurfen sov några minuter i bilen och när vi kom fram sa veterinären att katten var så illa däran att det bästa för henne var om hon fick somna in. Sorgligt, men ändå förväntat. Hon hade någon form av lungödem/tumörer, så hade hon inte fått somna in i dag hade hon kvävts till döds. Hon hade svårt att andas. Vila i frid, Sötis. Vi är alla ledsna. Storasyster är underrättad och vi kommer att ha något slags minnesstund i helgen.
När vi kom hem fikade vi hos grannarna som har en ett och ett halvtåring och en snart fyraåring. Perfekt. Allt gick bra, Lillsmurfen är trygg så länge han får sitta i mitt knä. Efter ett tag gick han runt själv och grannarna hade så många roliga leksaker.
Sen kom pappan hem, vi åt och för en stund sen somnade Lillsmurfen av utmattning.
Vilken dag. Jag är rätt trött jag med.
Nu tv. Ajö! 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar