2012-01-19

En eloge till alla ensamstående föräldrar och fler namn till namninsamlingen tack!

Pappan var sjuk och hemma från jobbet måndag och tisdag. Bara det att vara hemma två personer, även om den ena var sjuk, var en stor lättnad. I går kom min mamma och stannar nog en vecka. Skönt. Hon är till stor hjälp och jag betänker att jag valde att gå igenom utredningsprocessen för adoption som ensamstående. Klart jag hade fixat det och det är klart att jag har ett stort nätverk - nu förstår jag varför det är så viktigt med ett pålitligt nätverk särskilt för ensamstående föräldrar - men jag är ändå glad att vi är två vuxna nu.
Jag vill ge en stor eloge till alla ensamstående morsor och farsor som måste fixa sjukdagar, vardagsmatlagning, läggning, blöjbyten, konflikter i skolan, läxor, skjutsa till aktiviteter alldeles själva. Jag beundrar er.
Cirka 500 namn har kommit in till namninsamlingen för högre adoptionsbidrag. I helgen ska jag räkna noggrant, men jag vill ha fler! 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar