2014-10-01

Konsten att fila på en debattartikel

De senaste dagarna har tankarna farit runt: ska jag delta i "Kompiskalaset" den 12 oktober, som startades av några entusiastiska föräldrar till barn med Downs syndrom? Nja, jag vet inte. Jag ska ju ta det lugnt, gå till lekparken och träffa grannar i stället för att åka till stan/gå på aktiviteter varje helg. Barnen behöver ta det lugnt. Nu är det höst och då måste vi ta det extra lugnt, det har i alla fall jag bestämt. Vila i mörkret liksom. Men jag funderar på om jag ska skriva en debattartikel om att en person med Downs syndrom kan ha ett bra liv. Kanske bättre än många andra.
Men än så länge finns debattartikeln bara i huvudet. Och vart ska jag skicka den?
För övrigt funderar jag ibland på vad som händer i Ryssland. Men inte så ofta.
God natt. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar