2014-10-04

"Ibland drömmer jag att ni lämnar mig på förskolan"

– Ibland drömmer jag att ni lämnar mig på förskolan. 
– Att vi inte hämtar dig? 
– Ja. 
– Men vi hämtar ju alltid dig. 
– Ja. 
– Det har ju aldrig hänt att vi inte har hämtat dig. 
– Nej. 

Sen somnade han. Mardrömmar har alla barn, men så känslig man, i alla fall jag, blir för just detta barns drömmar, för att han är mitt barn och för att han är adopterad och har varit med om två skilsmässor. 
Jag tänker på hur det påverkar honom, men just nu kan jag inte säga något mer om det. Bara att jag tänker på det. 
I dag har varit en skön dag, sensommarvärmen har hållit i sig, jag och barnen var på Mulle, sen kom en kompis hem till oss en stund och fikade. I natt somnade Lilla A halv två, men å andra sidan fick jag sen sova till klockan åtta, när Lillsmurfen vaknade. I morgon har vi ingenting planerat, så min plan att ta det lugnt fortsätter. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar