2014-10-20

Födelsedag och matträning

I dag fyller pappan år. Hurra för honom! Han hade nog aldrig tänkt att han skulle bo i Sverige, ha tre barn, läsa till fritidspedagog och ha en fru som (i princip) spelar bastuba. Men nu är det så! Hurra! Fast det blev ingen lyxig middag, falukorv och pasta. Jag var på matträning med Lilla A (och Lillsmurfen hjälpte som vanligt till med glassen) och det tog en halv evighet att komma hem, så det var bara att laga mat, leka lite, läsa bok, natta.
Matträningen går nog framåt, men jag tycker att det är svårt att se det. Nutritionssköterskan säger dock att första gången Lilla A var hos henne, ville hon knappt smaka på någonting och fick ont i magen eftersom det läckte än mer. Nu kladdar hon med maten, leker med skeden och tallriken och ibland matar hon mig. Hon tar in mat i munnen och ibland tuggar hon. Så jag får lita på sjukvården. Framåt, men långsamt.
Den berömda debattartikeln har jag filat på i kväll. Kanske blir den klar i veckan. Framåt, men långsamt får sammanfatta vår dag.
God afton.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar