2017-09-03

Nej, jag ville inte göra något test

"Ett samhälle blir bättre om färre människor har problem." Tänk på den meningen ett tag. Själv har jag inte tänkt färdigt på den och jag vet inte om jag någonsin kommer att tänka färdigt på den. Jag valde att inte göra några tester för att se om mitt barn i magen hade några kromosomavvikelser.
Vid 41 års ålder blev jag (här kan man faktiskt säga äntligen) mamma på ett hotell i Ryssland. Vid 42 blev jag gravid och klarade mig över missfallsrisken. Jag hade inte kunnat göra abort.
Läs denna åtta år gamla debattartikel och fundera på vad du själv tycker.
Och javisst är det gulligt med bilden på Lilla A. Visst är jag blödig. Visst försöker jag framställa mig själv som en väldigt god människa. Men det är ju människor det handlar om. Det går aldrig att komma ifrån.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar