2014-09-15

Lillsmurfen och jag på konsert och ett val som jag funderar mycket på

Vädret fortsätter att vara fantastiskt; i dag var det sommarvarmt och vi lekte i lekparken, hoppade i studsmattan och tog en promenad när pappan hade kommit hem från skolan (alla utom Storasyster). Jag stannade hemma med Lilla A i dag och Lillsmurfen ville också vara hemma. Vi gjorde inget särskilt på förmiddagen, skönt. Lilla A:s matrutiner tar ju fortfarande mycket energi av oss. Jag förstår att det måste vara lite speciellt (jämfört med de flesta) att växa upp med ett syskon med funktionsnedsättning och försöker verkligen tänka på att ge Lillsmurfen av min tid också. I går till exempel var han och jag på konsert i Berwaldhallen. Alla åkte till stan, han och jag gick på konsert och sen träffades vi och åt. Trevligt. Mysigt.
I går var det ju också val. Jag funderar mycket på vad resultatet betyder, att 13 procent röstade på Sverigedemokraterna. Jag tror inte att jag har kommit fram till något ännu. Det är ett besvärligt parlamentariskt läge och jag tycker att allt känns mycket osäkert och ganska olustigt.
Nu ska jag dock sova. I morgon är det jobb igen, i alla fall halva dan, innan Lilla A ska på matträning.  

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar