2014-09-08

Jag ska nog bli lite ytlig (och nej, jag tycker inte att Mama enbart är ytlig. Och ytligt är inte bara dåligt.)

Jag har börjat läsa en bok om Putin. På engelska dessutom. Intressant. Men det händer inte särskilt ofta att jag tar upp den på pendeltåget, även om jag har tid. Jag tror inte att jag orkar just nu. Jag har tillräckligt i min hjärna som det är. Historien om Putin finns (dessvärre) kvar.
I dag åt gick jag inte till personalmatsalen, utan tog en sushilunch på egen hand på ön där jag jobbar. Mest för att jag skulle boka klipptid (även det på ön) men det var också skönt att slippa ljudnivån i matsalen. Jag läste Mama. Det har jag inte gjort på ganska länge. Man kan hitta mycket intressant i den tidningen, men det är ganska mycket om mode och att resa bort med barnen. Och att ha det perfekta livet, får jag en känsla av. Ingen av oss har ju det perfekta livet, det är kanske därför vi ibland gillar att läsa om det. Det var en trivsam stund för mig själv. Jag måste nog unna mig att vara lite mer ytlig, om ni förstår vad jag menar.
I kväll pratade vi om vad det skulle innebära om jag jobbade mindre. Det är det jag tänker mest på just nu, att jag vill. Jobba mindre och ha mer tid för barnen, som behöver mig, var och en på sitt vis.
Jag hade tänkt skriva en del om att få vara liten, att få kämpa för att ens barn ska passa in och att leva i nuet. Jag hade tänkt skriva en massa bra, kloka och genomtänkta saker. Men det orkar jag inte just nu. Jag ska ju träna mig på att slappna av.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar