2014-09-22

Ibland är det lättare än annars att vara förälder

I dag när jag åkte hem från jobbet funderade jag på det så kallade livspusslet: stress, jobb, hämta, lämna, handla, laga mat, ta hand om barn med mera. Alltså det liv vi lever nu. Det är intensivt. Men när jag kom hem var Lillsmurfen på ett strålande humör, lekte med sitt födelsedagståg, hade Spidermandräkt på sig, byggde en koja, lekte med lera, åt upp all maten, sjöng. Plötsligt var det lätt att vara förälder.
Lilla A, däremot, är hängig. Snuvig har hon varit i flera dagar, nu har hon blivit mer hängig. Kanske stannar jag hemma i morgon, pappan måste just i morgon vara i skolan. Men det är i morgon. Om jag är hemma med Lilla A misstänker jag att Lillsmurfen också vill vara hemma. Om han är på lika bra humör som i dag så kanske det går. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar