2013-03-18

"Hur mår du?" frågade hon.

Jag visste inte vad jag skulle svara. Skulle jag ta den långa historien, att det faktiskt sedan december 2011 har varit otroligt mycket att ta in? Eller skulle jag bara svara kort, att halsflussen är bättre men att jag känner mig lite förkyld?
Ja, jag berättade lite av varje för sjuksköterskan jag träffade i lördags vid lilla A:s säng.
När jag har tid att tänka efter, är jag otroligt ledsen och orolig. När vardagen rullar på, med för tillfället mig och Lillsmurfen, hinner jag inte tänka så mycket. Jag ska försöka städa, handla och sortera papper när han är på förskolan. Men jag borde vila också. Jag ska göra det, jag lovar. Ta varma bad och läsa bok. Läser om Zlatan. Ingen borde ha en barndom som han hade. Men det ursäktar inte att man får bete sig hur som helst när man är vuxen. Han kanske har skärpt sig nu. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar