2013-03-25

Hur galen kan man bli?

På en tvåochetthalvtåring alltså. Vad räknas som normalt? I dag var först jag hos doktorn, sedan han. Han har hostat en del och snarkar när han sover. Doktorn trodde att det möjligen kunde vara en polyp.
Hur som helst. Lillsmurfen är ett fantastiskt barn. Glad, positiv, social, smart. Han är också busig och en väldigt bra skådespelare med stora bruna ögon som kan se väldigt oskyldiga ut. Han gillar också att klättra i soffan, klättra på stolar, kasta sig över sin mamma så att hennes glasögon nästan går sönder (jag måste nog skaffa linser), kasta grejer på golvet. Ungefär hur arg får man bli? Och vad ska man göra så att han slutar kasta saker - bara vänta tills det går över eller säga till varje gång? Jag har känt mig som den sämsta föräldern i dag. När det är härligt, till exempel när vi åker pulka i solskenet, är det lätt. När det inte är härligt är det väldigt svårt att vara en bra förälder.
Helgen har annars varit bra, vi hälsade på Lilla A och pappan. Lilla A mår bättre för varje dag, men jag börjar tycka att det är trist att inte alla är hemma. Jag hoppas att Lilla A snart får komma hem, och därmed hennes far, min man. Och att det snart blir vår på riktigt. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar