2015-05-07

Köttfärskräks, Alvedon, fotvård

Lillsmurfen har varit hemma två dagar (tredje dagen i dag) från förskolan och kommer att vara hemma hela veckan. Feber och lite dålig i magen, men ingen lunginflammation, jag tog honom till doktorn i tisdags. Skönt det, men han har haft mellan 38 och 40 graders feber och har varit rätt hängig. I går var pappan hemma. Lillsmurfen är bättre, så det går nog åt rätt håll. Ingen feber i dag, men lite hostig. I förrgår berättade han för Storasyster att han kräktes i soffan kvällen före. "Det kom köttfärskräks". Storasyster tyckte det var onödig information.
Lilla A går i förskolan och trivs som fisken i vattnet; leker, pratar, äter, skrattar. I dag var hon inte ledsen när vi lämnade henne. 
I dag är jag hemma igen, Lillsmurfen tittar på film på paddan och jag kan fixa lite hemma, fixandet tar liksom aldrig slut. I går tig jag en kvällspromenad i vårt nybyggarområde och spanske in alla mer eller mindre färdiga trädgårdar och konstaterade att en del fixar allting första året. Ibland känner jag att det vore skönt att ha allting gjort, men vet ju att då tänker man bara ut nya projekt. Man måste få vila ibland. Och gå på fotvård. Det gjorde jag häromdagen, på vår nyöppnade skönhetssalong i området. Kan inte bli bättre. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar