2015-05-19

Ett steg bakåt i karriären, ett steg framåt i livet

Ja, nu är jag ingen som tycker att chefer är finare personer. Inte mellanchefer heller. Inte ens medarbetare i arbetsledande ställning. I min värld, tidningsbranschen, kan ju reportrar ha högre status än chefredaktören - bland läsarna. Och bland journalister är det rätt så vanligt att först vara reporter, sedan chef av något slag, för att sedan bli reporter igen. Det ska jag bli efter sommaren - igen. Med vabbande, pluggande man och en timmes resa enkel väg till jobbet känns det som helt rätt väg just nu. Det kommer att bli lugnare, för mig, för familjen och för de övriga på jobbet. Det är i all fall min förhoppning.
Att göra någon form av karriär, för mig är det att då och då byta jobb, är kul och utvecklande, om man nu får chansen till det. Att vara chef är jobbigt men utvecklande. Att starta en ny tidning är jobbigt men roligt. Jag har varit chef och startat en ny tidning - samtidigt som vi adopterade och fick ett biologiskt barn som hade en tuff start. I ett perfekt liv hade jag gjort en sak i taget. Men nu är ju inget liv perfekt.
Faktum är att jag redan känner mig mindre stressad. Och att träffa människor och skriva reportage är ju faktiskt väldigt väldigt kul!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar