2015-05-03

I dag har jag fyllt 45 år i den bästa av världar

I dag har jag fyllt 45 år. 45! Det är inte klokt. Jag minns ju när jag var elva och var på mitt första musikläger, när jag var 16 och började gymnasiet, när jag tog studenten, flyttade hemifrån, pluggade till journalist, jobbade i Riga, åkte till Indonesien. Jag har gjort mycket. Tänk om allt varit annorlunda. Nu är det såhär; precis såhär är det och precis såhär bra är det. Nu har jag man, barn, hus, gräsmatta. Hit, till den här brokiga familjen, med de här brokiga vännerna, har livet fört mig. Det är ofattbart. Jag lever i den bästa av världar. Och det har gått märkligt fort, lika bra att sluta räkna åren. Det är sånt man inte riktigt förstår eller räknar med, att det går så fort, när man är 19 år och som nybakad student har hela livet framför sig. Nu, nu är jag mitt i livet.
I dag har jag haft kalas med kaffe, prat, studsmatta, kurragömma, barn, glass, vänner, familj, rosa tyllkjol, maränger, nybyggd altan, sol och paket. 
Gott nytt år alla vänner! 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar