2015-05-11

Jag är glad för mina två världar

I den ena världen, Downs syndrom-världen, kan man tala om att det kanske är dags att skaffa fler barn. I den andra världen, adoptionsvärlden, vet man att det aldrig är så enkelt som att bara skaffa. Det kan ta flera år att ens få ett besked och det tar flera år att stå i kö och man måste fylla i en himla massa papper.
I båda världarna vet man att Livet, det blir inte alltid exakt som man planerat. Det blir bättre. Man får andra perspektiv. Man träffar spännande människor som alla kämpar med sitt. Man lär sig saker man aldrig trodde att man skulle lära sig. Men en bättre människa, det har man ansvar för att bli själv, det sker aldrig av bara farten.
Jag är glad för båda mina världar. De ger mig en chans att bli en dubbelt så bra människa som jag hade kunnat bli annars ;-)
I kväll la jag till två bloggar i min blogglista, en om adoption och en om Downs syndrom. En vacker dag kanske jag lägger till fler, eller putsar lite på bloggen. Nu ska jag gå och lägga mig! 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar