2015-02-16

Varför verkar det vara så svårt för många att få det barnet behöver?

Alla barn har rätt att få det stöd och den stimulans det behöver i förskola och skola. Varför verkar det då vara så svårt för många att få det? Barn med Downs syndrom lär sig tala bättre, mer och snabbare (alltså verbalt) om man använder teckenspråk, det trodde jag vid det här laget var allmänt känt. Men det är det tydligen inte så nu talar jag om det i min blogg: okej, så är det. Teckenspråk. Att åtminstone någon förskollärare/barnskötare/lärare kan det, är typ bra. Typ nödvändigt. Typ en rättighet. Det finns mycket kvar att informera om. Som att skollagen gäller även förskolan.
Så. Nu har jag sagt det. Nu ska jag gnälla på vädret, som är hemskt, blåsigt, isigt och tråkigt. Knappt någon vinter fick vi. Och i kväll var Lillsmurfen jättetrött, han har slutat sova i förskolan men skulle egentligen behöva sova i alla fall en liten stund, så på kvällen är han nästan övertrött. Jobbigt för alla, men det går väl över även det. Och Lilla A kräktes tre gånger i dag, så i morgon blir det vab igen, på förmiddagen för min del. 
En vanlig dag i februari. Jag längtar efter vår och sommar nu faktiskt. Adjö. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar