2015-02-22

Helgen då jag dammsög bakom soffan

Ja, det händer inte ofta, men i går drog jag ut soffan och dammsög bakom. Jag till och med bytte ut soffans klädsel och tvättade den gamla. Håller jag på att bli en riktig husmor eller är det så att jag trots det intensiva småbarnslivet tar mig tid för sådant? Eller var det helt enkelt för dammigt bakom och under soffan, även för mig?
För övrigt i helgen har vi pluggat och lämnat in tenta (pappan), tittat på tv, varit ute en sväng, tagit det lugnt, sovit, busat, byggt koja, hoppat, handlat, badat. Ja, en normal vinterhelg fast nästan vårligt med blötsnö som smälter. Pappan håller förresten på att bli dålig i magen nu.....Lilla A bättre. Ja just det, i går klippte vi oss hos frisör, jag och Lilla A. Man hinner väldigt mycket på en helg, även om man tar det lugnt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar