2015-02-06

Syskonskap, svartsjuka och pussar

I dag när vi var på väg hem från förskolan, pussade Lillsmurfen Lilla A flera gånger. I kväll tog jag ett bad med henne, för att hon hade fått gröt i håret. Lillsmurfen sa att han inte ville vara med; nästan första gången tror jag, som han inte vill bada när vi gör det. Han tittade på tv, först själv och sedan med pappan (i vars knä han också somnade för en stund sedan).
Har svartsjukan gått över? Kan jag göra saker med ett barn i taget helt naturligt nu? Skönt i så fall. I dag kände jag faktiskt att det finns hopp. För syskonskap och att då och då kunna göra något med bara ett barn. Fast i morgon blir det intensivt; pappan och Storasyster ska på teater och åker till stan några timmar innan. Jag ska åka pulka och skidor med båda barnen på Lida friluftsgård och sedan alltså vara hemma med dem hela dagen själv. Wish me luck. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar