2015-02-07

Mamman, barnen, skidorna och gröten


Vilken dag! För första gången stod Lillsmurfen på ett par skidor, vilket gick hur bra som helst. Han åkte sex varv i en 110-metersslinga och trillade bara några gånger. Och när han trillade reste han sig med en gång och fortsatte. Lilla A åkte pulka och vi grillade korv, åt majskrokar och drack choklad. Jag var alltså iväg med barnen själv på en skiddag som Friluftsfrämjandet ordnade. Allt gick bra, fick assistens av ledarna, vilka också är granne respektive förskollärare på förskolan! Toppen, allting! Vi var ute i tre timmar och när vi kom hem sov barnen i en dryg timme. Pappan och Storasyster åkte till stan för att shoppa och gå på teater, skulle tro att teatern är slut precis i detta nu. Jag tittar inte på mello utan på Alice Babs och Charlie Norman. Nöjd.
Vi har också ritat lite, tittat på tv, jag och Lilla A badade och vi åt korv även hemma. Lilla A fick ingen middag i slangen utan hon fick enbart gröt. Jag är nöjd även över det, hon måste vänja sig att äta enbart via munnen och jag tycker nog att det går bättre och bättre, även om det går långsamt. 
Nu: snart sova. God natt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar