2014-12-10

Vab på dagen, fest på kvällen

Är inne i en vab-period (vård av barn) igen, eller det är man då och då under småbarnsperioden. Både Lillsmurfen och Lilla A har varit hängiga, Lilla A har haft feber. I morgon hade jag tänkt jobba, men vi insåg i kväll att hon fortfarande inte är bra. I morgon blir det vårdcentralen. Lillsmurfen får gå i förskolan, de ska ha Luciatåg på eftermiddagen. (Utomhus. Hoppas att det inte är likadant skitväder som i dag.)
I går var det i alla fall jobbets julfest - jag var där! Vab på dagen, fest på kvällen. I dag var jag hemma halva dagen ungefär, var på jobbet klockan 14 och jobbade några timmar. Ja, sånt är livet. Påminner mig själv om vad min gamla klasskompis sa till sin mamma en gång för många år sen: "Har man barn så har man."
God natt. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar