2014-12-07

En idoldyrkan vuxna inte förstår, lera och blåst

I dag var en likadan dag som i går, förutom att ingen hade feber. Pappan pluggade, jag, Lilla A och Lillsmurfen var en stund i lekparken och för övrigt inne och lekte med lera, åt, läste, tittade på tv och lekte med tåg. Storasyster däremot, hon gick upp i ottan för att ta första bussen 0630. Hon kom hem klockan 18. Hela dagen har hon ägnat åt sina idoler The Fooo, först med att stå i signeringskö, sen vänta utanför deras studio i regn och blåst. Det är sådant den här bonusmamman inte förstår. Eller förstår kanske jag gör, men det var väldigt längesen jag ägnade en hel dag åt mina idoler på det sättet; om jag nånsin gjort det. Men hon verkar glad och jag är glad för jag har lyckats sortera en del tvätt och diskat och tvättat, trots att båda barnen varit med mig hela dagen (jodå, pappan har ryckt in ibland men han har ju som sagt pluggat också). Kanske jag håller på att få upp rutinen. Eller så börjar barnen bli större.
God afton. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar