2014-12-26

Ibland undrar jag hur mycket en liten människa kan klara av på bara ett år

Julen 2011 kom Lillsmurfen till oss, vi kom hem den 20 december. Då hade han varit med om två separationer i sitt liv. Vi hann bara vara hemma några månader innan jag blev gravid. 23 december 2012 föddes Lilla A, när Lillsmurfen var två år, tre månader och fyra dagar. Men hos oss var han bara ett år och åtta dagar gammal (vi fick honom den 15 december). Lilla A hade och har särskilda behov och första våren låg hon på sjukhus och han var hemma med antingen mig eller pappan. Lilla A äter inte själv, tar ganska mycket tid. Vi försöker verkligen tänka på att ge Lillsmurfen tid och jag försöker ge honom egentid med bara mig. Läser på kvällen, badar. Jag tror inte att någon av våra vänner skulle säga att han inte har klarat av allt det som har hänt. (Tror alltså.)
Men ibland undrar jag hur mycket en liten människa egentligen klarar av på bara ett år. Snart är det dags för mig att boka ett par dagar i vår med bara Lillsmurfen. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar