2013-08-07

Förskoletårar och blodprov

Sedan i måndags går sonen på förskola igen. Han har det bra där, leker med de andra, tycker om lärarna. Men det är några veckor sedan han gick där. Nu är han ledsen vid lämningarna igen. I dag lämnade pappan, det går snabbare men han var ledsen i dag med. Han är alltid glad  när jag hämtar honom. Men ändå. Det känns i hjärtat.
Jag åkte vidare till sjukhus med Lilla A för att ta blodprov inför ett endokrinbesök senare i augusti. Det är rätt pyssligt med Lilla A, har man Downs syndrom ingår man i det nationella vårdprogrammet och blir kontrollerad med jämna mellanrum. Vilket är bra, för vad är alternativet? Sedan bytte vi sond, när vi ändå var på sjukhuset.
När vi kom hem sov hon i två timmar och jag i en. På eftermiddagen åt Lilla A, Lillsmurfen lekte med grannen i säkert en timme, jag tittade på tv (medan jag matade en sovande Lilla A) och Storasyster gjorde en video.
Så gick den dagen.
God natt. 

3 kommentarer:

  1. Vet så väl hur det känns att lämna ett ledset barn på förskolan! Det sitter som en tagg i bröstet hela dagen. "Alla andra" vinkar av glada barn men ens eget gråter och man vill helst gråta en skvätt själv också. Det kommer säkert att gå bättre snart, efter ett uppehåll blir det ofta så där, kan ju räcka med att det har varit helg så blir det tårar på måndagen... Du är inte ensam! Styrkekramar!
    Anna L H

    SvaraRadera
    Svar
    1. Han har det i alla fall bra när han är där. Är alltid glad när jag hämtar honom. Men han är väldigt känslig.

      Radera
  2. Ja, det är jobbigt. Trösten är att det oftast går över efter en liten stund och sedan är det bara lek som gäller. Det blir lättare o lättare.

    SvaraRadera