2013-08-08

Sjukgymnastbesök och skrapsår

Dagen i dag: Lillsmurfen cyklade till förskolan, med en aning hjälp av mig. Lilla A hade besök av sjukgymnast och specialpedagog, som inte var oroliga över hennes utveckling. Jag tycker att det är ganska lyxigt att få hembesök av habiliteringspersonal, som ser, bedömer och uppmuntrar. Jag kände mig riktigt glad när de gått härifrån. Lilla A fick låna en spegel att ha på golvet och två träleksaker som låter. Och så fick vi några övningar för att öva hennes motorik.
När vi hämtade Lillsmurfen, trillade han med cykeln och fick skrapsår. Efter ett tag ville han inte cykla utan klev av och var bara allmänt trött. Lilla A hade bara sovit en halvtimme tidigare på dagen och var supertrött, hon skrek i högan sky. Tålamodsprövande kan man säga.
Sedan skulle vi hämta pappan vid tåget och åka och handla. I bilen på väg dit somnade ett barn och ett skrek av hunger.
Nu ligger de båda och sover, efter lite mat och bad.
Snart sover jag med. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar