2012-02-23

384 namn på listan och vårkänslor med gammal kompis

I dag träffade jag och Lillsmurfen en gammal kompis till mig, som jag säkert känt i 20 år och haft kontakt med då och då genom åren. Sist jag träffade henne berättade hon att hon och hennes man inte kunde få biologiska barn.
I augusti förra året blev de adoptivföräldrar och via de sociala mediernas underbara värld har vi fått kontakt igen - och slumpen har gjort att våra barn är födda i samma land. I dag fikade vi och där satt vi plötsligt med varsitt barn! Det var en fin känsla, efter allt jobb vi båda lagt ner, och efter alla kvällar vi pratat om karlar och livet och längtan efter familjeliv. Nu har det hänt.
I dag kom också våren fram, nästan, efter en kort och märklig vinter. Sol och plusgrader!
I kväll har jag suttit lite med namninsamlingen för högre adoptionsbidrag - hittills har det kommit in 384 namn. Hoppas på några fler innan jag agerar. Tipsa dina vänner, bekanta och kollegor! 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar