2012-02-27

Vi är lika mycket värda barnbidrag som Daniel och Victoria. Och nu är det 432 namn på listan

I dag hade vi en stunds picknick, jag, storasyster och Lillsmurfen. Kanske var det sista riktiga vinterdagen, med strålande sol och minusgrader. Men man vet ju aldrig. Skönt var det i alla fall.
I dag har jag också fått reda på att flera av de familjer som kom hem ungefär samtidigt som vi har fått barnbidrag. Det har inte vi, för Försäkringskassan har inte fått uppgifter från Skatteverket. Jag undrar: har vi gjort något fel, nån blankett vi inte fyllt i? Har Skatteverket gjort fel? Hänger det besked man får på vilken handläggare på Skatteverket man råkar ha att göra med?
Victoria och Daniel kommer ju att få barnbidrag från nästa månad. Jag tycker att vi är värda det lika mycket som dem. Och vad jag vet ska man, om man adopterar, få barnbidrag från månaden efter man godkänns som föräldrar i det aktuella landet. Och det blev vi den 13 december.
Nu är det för övrigt 432 namn på namninsamlingslistan för högre adoptionsbidrag. Jag tänker sätta en deadline snart. 

2 kommentarer:

  1. Annika, har för mig att man själv måste anmäla att man fått barn. Minns dock ej vart, f-kassan kanske?/ann

    SvaraRadera