2012-02-11

Vardagslunk

En vecka har gått när vi mest varit hemma, Lillsmurfen och jag. Han behövde ta det lugnt efter en vecka med flera nya människor och själv har jag i dag fått reda på att jag har min tredje halsfluss på en månad. Det är inte klokt egentligen. Jag har varit trött och det har känts tråkigt ibland - jag hade ju tänkt att februari skulle bli en månad med öppna förskolan och sånt. Februari är inte slut än, och vi hinner, men det har varit lite segt att ha ont i halsen, bli frisk, få ont igen. Och så vidare. Och Lillsmurfen är snuvig, men kanske kanske att det sakta blir bättre nu.
Och även om vardagen ibland blir vardagstrist, vardagsgnällig, vardagsenformig, så är den också till för anknytning, att lära känna varandra, att vara nära, att just - vara. Och det känns helt okej, att lunka på i vardagen. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar