2012-02-21

Det tålamodsprövande uppdraget

Att vara förälder är ett långt uppdrag; resten av livet faktiskt. Och att det inte alltid är en dans på rosor är nog de flesta medvetna om. Och det är inte så att det blir lättare när barnen blir äldre, kanske 30 år eller så i så fall.
Det är alltid nåt man ska hantera. I dag har jag hjälpt storasyster med matteläxan, ett ämne jag jag hade lika svårt för i skolan som hon har nu. Tålamodsprövande, kan man säga. Min nya giv är att jag ska vara pedagogisk, lugn och trevlig hela tiden - inte alltid lätt men jag tror faktiskt jag lyckades i dag.
Jag värmde också gårdagens mat, skjutsade storasyster och Lillsmurfen till storasysters dans, eftersom pappan hade kvällsmöte på jobbet, jagade Lillsmurfen när han jagade katterna, gav honom kvällsgröt, satte honom i bilen och hämtade storasyster och pappan. Jag var trevlig hela tiden. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar