2015-08-02

Jag hade inte heller tänkt att få ett barn med Downs syndrom. Elleradoptera för den delen.

Häromdagen ramlade jag över Blondinbellas blogg. Hon är ju vuxen nu och har barn (har hon till och med två?). Hon skrev att hon gjorde kub-test när hon var gravid för att bland annat se om barnet hade Downs syndrom. Så att hon skulle vara förberedd. Man får ju göra som man vill med tester, men jag undrar ändå om man kan vara förberedd. På vad livet kan innebära. Ibland, eller ganska ofta, blir det ju inte som man tänkt sig. När jag tänkte mig hur livet skulle bli, tänkte jag varken att jag skulle adoptera eller få ett barn med Downs syndrom. Ibland tror jag att vi vill kunna planera våra liv in i minsta detalj. Men då är det ju inte livet. Livet bara händer och rätt så ofta händer det oväntade saker. Ett kub-test kan inte ändra på det. Tror jag. Händer inte Downs syndrom, händer något annat.
I morgon ska jag börja jobba igen. Om inget oförutsett händer. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar