2015-08-12

Dåligt samvete botas med feber

Febersäsongen är redan här. I dag ringde de från förskolan till pappan och sa att Lillsmurfen hade feber, så han fick komma hem. Bättre i i kväll, men fortfarande lite feber och ont i huvudet. Och jag som ska vara borta två dagar med jobbet och tänkte att jag skulle ha lite dåligt samvete för att jag inte är hemma, men det behöver jag inte ha, det förstår jag nu. Lillsmurfen är så stor att han förstår att jag är borta en kväll eller en natt. "Jaha, jag förstår", sa han bara när jag sa att jag skulle vara borta.
Lilla A är det värre med, hon är väldigt mammig nu. Men, de har ju det bra med pappan och jag träffar mina barn mycket. Jag kanske trivs med att ha dåligt samvete - jag måste jobba på att inte ha det. Det tar bara energi.
Utvecklar detta en annan gång. Nu ska jag snart sova. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar