2013-01-28

Vardagen har börjat

I dag började pappan jobba. Själv gick jag till förskolan med Lillsmurfen i vagn och Lilla A i bärsele i snömodd. Jag kommer att gå ner i vikt även denna vår.
Sen gick jag hem, matade Lilla A, tog emot barnmorskan från hemsjukvården, åt två mackor, hämtade Lillsmurfen - han går fortfarande korta inskolningsdagar men det går bättre och bättre, vilade, matade Lilla A, lagade mat, åt, slappade i soffan.
Ungefär så. Sen kom pappan hem.
Jag kommer att bli uttråkad vissa dagar och tycka att det är underbart skönt att vara föräldraledig ibland. Som förra vintern, men nu vet jag vad som väntar. Fast ändå inte, för allt är nytt.
Nu ska vi kolla på film. God afton!

2 kommentarer:

  1. Hej Annika! Jag har läst en del av dina bloggtexter och känner med dig i dina funderingar, glädjer och sorger och utmaningar! Du skriver så otroligt bra och beskrivande såsom man själv säkert skulle känna och har känt i en del fall. Tack för att du delar med dig av allt och fortsätt blogga:)
    Stor kram och STORT grattis till lilla A!!
    Lotta Jensen

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack Lotta! Roligt att du hör av dig.

      Radera