2013-01-19

Efter-förlossning-revansch

Senaste dygnet har jag och lilla A tillbringat på sjukhus. Vi kom in i går förmiddag för att göra ett hörseltest; det funkade dock inte eftersom hon är för snorig och hennes snarkljud störde den känsliga utrustningen. Sen skulle vi till hemsjukvården, där lilla A fortfarande är inskriven, för att väga henne. Det slutade med blodprov, koksalt och inskrivning på infektionsavdelningen (som heter nåt finare på medicinska). Det var bara hon och jag från i går eftermiddag till i eftermiddags. Chans att lära känna varandra, chans för henne att somna på mitt bröst, chans för mig att sjunga för och prata med bara henne.
Allt gick bra och vi fick åka hem i dag. Och jag tror det var skönt för båda att liksom ta igen lite av det vi missade efter kejsarsnittet. Närhet, vila. Bara hon och jag. 

2 kommentarer:

  1. Annika, vilket äventyr. Gratulerar till Lilla A. Det kommer att bli bra!
    Kramar,
    Sindra

    SvaraRadera
  2. Hej Sindra! Tack! Hoppas allt bra med dig.
    Kram Annika

    SvaraRadera