2013-01-26

Rena semestern med spädbarn

Missförstå mig rätt. Det är intensivt med ett spädbarn, det är matning och passning dygnet runt. Men ändå är vårt spädbarn rena semestern att ta hand om jämfört med vår intensiva tvååring, som aldrig sitter still. Jag ser de här första månaderna som en tidsfrist; fortsätter den lilla att vara såhär snäll, kommer jag att kunna ta det lite lugnt och tänka färdigt någa tankar de timmar den lille går i förskolan.
Nu är det ju dock så att vi varit hemma båda två den här första månaden. Jag har nog bara lurat mig själv - i själva verket är det jättejobbigt och oerhört intensivt att ha ett spädbarn. Det beror ju också väldigt mycket på vilket barn man har. Jag är glad att Lilla A är lugn. Och jag är glad att Lillsmurfen är som han är. De är ju mina barn och jag tycker om dem precis som de är, intensivt eller inte.
Får se vad jag säger på måndag, när pappan börjar jobba igen. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar