2012-07-01

Även en tråkig mamma är rolig

Ibland känner jag mig väldigt tråkig och ointressant ur Lillsmurfens perspektiv. Leker inte lika bra som han, reser mig inte lika fort som han, säger nej ibland. Äldre, tröttare och tristare helt enkelt. Och inte ska vi göra några spännande resor i sommar, som till New York, Paris, Costa Rica, Kina eller vad man nu kan hitta på. Men han tycker att jag är toppen ändå och vill helst att jag ska vara med hela tiden (även om pappan och jag kunde byta av i lekparken i går när vi grillade med vänner - skönt!). Dessutom tror jag att småbarn nöjer sig med att man går till en badplats i närheten och badar på semestern, eller leker i trädgården/på gården eller gör en cykelutflykt. De vill vara med föräldrarna och familjen, det räcker. Min slutsats är alltså att även en tråkig mamma är rolig.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar