2012-03-26

Sista hoppet för adoptioner från Ryssland - eller bara rykten?

I Ryssland går adoptioner till på olika sätt i olika regioner. En del domstolar är helt enkelt hårdare än andra.
Nu finns ett rykte, om det stämmer eller inte vet jag alltså inte, att det i höst kommer att bli än svårare att adoptera från Ryssland, eftersom de har haft en del dåliga erfarenheter med både inhemska och internationella adoptioner. Det sägs att man måste gå igenom fler läkarundersökningar och en kurs på 80 timmar för en psykolog i Ryssland.
Jag frågade Barnen framförallt, vår organisation, men där svarar personalen att den hoppas att det bara är rykten. Och jag har inte hört detta i första hand, utan i andra hand, så jag vet inte vad som stämmer. Om jag får veta mer ska jag försöka skriva om det här och om det är någon som vet mer, skriv gärna!
Jag är i alla fall glad att det för vår del är över. 

1 kommentar:

  1. Den här kommentaren har tagits bort av bloggadministratören.

    SvaraRadera