2016-08-22

Lillsmurfen och jag

I dag var det skolstart. På riktigt tänker jag inte skriva, för fritids är också skola och nästan viktigare, i alla fall minst lika viktigt. Viktigt att lära sig leka, vara med i gruppen, behandla alla med respekt, lära sig om olikheter. Men i dag var det läsårsstart för Lillsmurfen och jag var med på förmiddagen. Tänk vad han har blivit stor! Han blev uppropad av rektorn i matsalen, tillsammans med alla andra förskoleklassbarn, ettor, tvåor och treor. Jag frågade om det var kul, men det var det inte, sa han, för man fick bara sitta och vänta. Rasten var kul däremot, och att sjunga. Jag sjöng med. När jag gick till jobbet ville han inte att jag skulle gå, så klart, så nu har jag lovat att vara med en hel dag nästa gång.
När han la sig berättade jag som vanligt historien om bebisen som föddes i Ryssland. Fast den kom in på en massa annat, som att man inte kan hoppa nerför en brant och bara ta emot sig med lillfingret.
God kväll. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar