2016-08-31

Jag vill bli en bättre människa

Det är sant. Jag eftersträvar perfektion. Eller nej, det gör jag inte, för det är ju omöjligt. Ibland önskar jag bara att jag inte blev så arg. I dag var vi hemma, Lilla A var snuvig i går men har varit bättre i dag. Lillsmurfen var ovanligt trött och ville också stanna hemma och det har varit en bra dag. Vi var inne på förmiddagen, Lilla A sov middag och Lillsmurfen tittade på film på Ipaden så jag kunde moppa golvet och vila. Skönt. På eftermiddagen gick vi ut i det varma vädret - sommarens sista suck? - gick till Ica och köpte glass och på kvällen tittade vi på tv, lekte lite med några grannar och läste innan läggdags. Lillsmuren var supertrött, hoppade i soffan som vanligt och lyssnade inte (jag tror att alla föräldrar känner igen sig). Till slut borstade han tänderna och till slut somnade han i soffan. Men ibland blir jag så irriterad på att han aldrig lyssnar, på att han tävlar med Lilla A, på att Lilla A kastar mat, på att hon aldrig sitter still. Ja ni vet, saker som kommer att gå över. Jag tycker inte om mig själv när jag blir irriterad. Alltså måste jag förändra mig själv. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar