2016-08-14

Fritids, blåbär och pipande hörapparater

Söndag igen. Det går så fort och helgerna är så intensiva med aktiva barn (utom tonåringen som sover halva dagarna). Jag kan tro att man egentligen ska vara runt 20 år när man får barn, för att orka. Men då känner man väl att man missat halva livet.
I går var vi på en liten kryssning fram och tillbaka till Mariehamn, med dansskola, lite shopping, buffé och lek. I dag har vi plockat blåbär, vilat, tittat på film och lekt. Nu sover de små. Lillsmurfen har skolats in på fritids och leker för fullt med både gamla och nya kompisar (ja, det är mycket lek i den här texten. Men det är ju lek, hoppa i soffan-lek, klättra-lek, dock-lek, flygplans-lek, chokladbolls-lek, lek och spel på Ipad). Lilla A är utan Lillsmurfen i förskolan, konstigt för henne kan jag tro. Både måndag och tisdag storgrät hon när jag lämnade henne, men eftersom jag numera är rutinerad vet jag att det går över och bryter inte ihop när jag går därifrån. I onsdags var det inga problem. Hon växer och står i, men hennes hörapparater piper rätt så ofta, så hon vill inte ha dem i. Skulle inte jag heller ha velat. I morgon ringer jag och frågar.
Sommaren tog slut i veckan, väldigt abrupt, men lite mer värme hoppas vi på. Nästa måndag är det skolstart här och Storasyster ska börja nian, det är inte klokt vad fort tiden går!
Helt enkelt god kväll. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar