2016-05-05

"Det är väl inte svårt alls att vara förälder?"

Tänkte jag när jag inte hade barn, eller jag tror i alla fall att jag tänkte så. Jag borde ha vetat att det inte skulle vara lätt, men det är svårt att föreställa sig helt och hållet vad det innebär att ha barn när man inte har några. Nu ska jag berätta vad som är jobbigt: när Lillsmurfen är så trött så han skriker eller gråter eller både och. Ändå måste han äta innan han sover eftersom han också är hungrig. När jag vill gå hem från lekparken/fotbollsplanen men inte han. När Lilla A vill vara med, men jag förstår att Lillsmurfen måste få leka lite själv med sina kompisar. När hon går dit där de andra är, men hon kommer mycket senare och när hon kommer fram har de redan gått vidare. Hon springer inte än. Det är svårt när jag vill låta bestämd fast egentligen bara tjatar. Det är jobbigt att bli klättrad på och ibland när jag blir det blir jag sur. Fast jag egentligen inte vill.
Men jag är i alla fall ingen fotbollshuligan. 
I dag har det varit soligt och varmt och vi har varit utomhus i stort sett hela dagen. I morgon är det dags för hörapparater. Hej då. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar