2016-03-29

Vems barn är det där? Hon är ju alldeles platt i ansiktet!

Denna kommentar fick jag i lekparken i kväll. Jag var där med barnen och en kompis till Lillsmurfen och hans mamma. Vi pratade om språkbruk barn emellan, respekt för andra människor och hur vi faktiskt uppför oss och är mot varandra.
På frågan jag fick av den lilla flickan på kanske åtta år, svarade jag att det var mitt barn. På kommentaren att hon var platt i ansiktet sa jag bara att hon alltid har sett ut så. Jag förstår att jag kommer att få höra alla möjliga kommentarer. Jag kommer, också i dag, att kämpa för att alla ska synas och vara delaktiga i samhället. Varför inte mer reklam med bruna barn eller barn med en CP-skada? Ica-reklam i all ära, men är det inte dags att gå vidare nu? 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar