2015-12-30

"Är jag adopterad, eller?"

Ordet adopterad har vi nog inte använt så mycket; jag vet att jag har använt det när jag berättat för någon om Lillsmurfens bakgrund, men inte i samtal med honom. Han vet att han är född i Ryssland, att han bott på ett bebishus, att vi träffade honom på sommaren och kom hem före jul. Nu börjar han förstå mer och mer, även av sin egen bakgrund. I dag blev han sur för att han inte har bott i huset lika länge som Storasyster. Han undrade också varför vi har pengar när andra har krig. Det kan man verkligen fråga sig.
Det är roligt och spännande att vara med på den här resan och jag tänker mer och mer på varför det är viktigt med en bra anknytning. Mer om det en annan gång. Nu ska jag sova. I kväll var vi förresten på en föreställning med en marockansk nycirkusgrupp, inbjudna av Cirkus Cirkör. Bra! 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar