2015-03-22

Udda sockar, magvärk, kompisar, klippning. En intensiv helg.

Intensivt var ordet. I går var jag uppe från 0530 till 0030, i dag gick jag upp 0630 tror jag det var. Lilla A har ont i magen och skriker ofta, om hon inte är upptagen med något annat. I går var hon på sitt första kalas hos en förskolekompis till exempel och åt glass och lekte. Men så fort hon har ätit eller druckit rinner det mesta ut igen i hennes hål i magen som inte läker som det ska. I fredags skulle hon ha åkt till sjukhuset för att kolla upp det, men "vår" nutritionssköterska var sjuk, så förhoppningsvis blir det i morgon i stället.
I går var det också Internationella Downs syndrom-dagen och vi hade udda strumpor igen. Storasyster och Lillsmurfen klippte sig och solen sken. I dag har solen inte skinit, vi har varit inne hela dagen, lekt, sovit, ätit, skrikit, lekt med en kompis från förskolan. Ja, jag har frostat av frysen och diskat, tvättat, diskat och tvättat......
Vi är rätt trötta. Inga nyheter med andra ord.
Hurra för alla som vågar vara sig själva. Hurra för att vi är olika. Och hurra för att jag orkade cykla på motionscykeln i kväll. Strax sova. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar